2 Ekim 2012 Salı

Disney Channel ve gizli irkciliklari

Baktim ki uzundur yazamiyorum bloguma bari bugun yazayim dedim.

Oncelikle biraz okul hayatimdan bahsedeyim. Saint Pulcherie harika bir okul ama gorundugunden daha da disiplinli. Ozellikle hazirlik sinifindaysan disiplinli olman cok onemli. Birkac tane manyak ogretmene,sacma kurala ve bir suru odeve katlanmak zorundasin. Ne kadar sakin olmaya calissam bile bazen gercekten tum kitaplarimi camdan atmak istiyorum-ki sadece 3 hafta oldu. - . Manyak ogretmenlere gelince...Matematik ogretmenimiz Fransiz bir bayan ve adi da venim ilham perimin adi aslinda. Onu tanimadan once iyi bir ogretmen olabilecegini dusundum(ismini ogrendigimde tabii;). Ama ilk derste ondan nefret ettim! Kadin benim kahramanima hic benzemiyordu. Erkek gibi iri yari, yagli sacli ve pis kiyafetli bir kadindi bu. Daha sonra bana bagirirken agzinin les gibi koktugunu da farkettim. İyyyyyk! Bu kadinda birsey vardi ama neydi? Daha sonradan lezbiyen oldugunu ogrendim. Aslinda bunu normal karsiladim, biliyorsunuz ki escinsellige karsi degilimdir,hatta kabul edenlerine saygim buyuktur. Ancak bu "Madam" dan nefret ettim! Escinselligi yuzunden degildi nefretim,insan olmamasi yuzundendi. 10 kusur senedir turkiye de yasayan bir kadin olmasina ragmen turkceyi aksanla konusuyordu ama sorun bu da degildi asil sorun biz hazirlik ogrencilerinin 3 haftalik fransizcamizla onunla konusabilecegimizi sanmasi ve konusamayinca bize kopek muamelesi yapmasiydi sorun! Sizce hakli degil miyim?

Onun disinda en sevdigim ders Turkce dersi ve bu derste genellikle filmlere,kitaplara yorum yapiyoruz. Bu da cok hosuma gidiyor. Genellikle konular Persepolis,Kemalizm ve Yahudi soykirimi. Tabii ki ben susmuyorum hatta biraz fazla etkinim bu konularda:D

Hazir buraya kadar gelmisken bugun size bahsetmek istedigim asil konuyu aciyorum. Cocuklar icin yayin yapan Disney Channel kanali gizli irkcilik yapiyor! Bunu anlamak aslinda cok zor degil. Sadece sunu gormeniz onemli: Zenciler zencilerle,beyazlar beyazlarla ask yasiyor. Veya filmlerde basroller zenci-beyaz olmak yerine zenci-zenci veya beyaz-beyaz oluyor. Tabii ki bunun olmadigi nadir diziler de var ama genellikle kurallari boyle.

Aslinda ameikan yapimi cogu filmde boyle oluyor ama bunu en azindan bir cocuk kanalinda yapmamalari gerekir. Hem cocuklari irkciliktan uzak tutmaya calisiyor hem de gizlice beyinlerine sokuyorlar!

Bu konuya biraz kisa degindim ama soyleyeceklerim bu kadar. Yorumlarinizi bekliyorum.


1 yorum:

  1. Disney kanali bunu bilincli yapiyor olabilir ama amerikada ki gercek yasam bu. Zencilerle evlenen beyazlar gercekten cok az. Bende irkciliga cok karsiyim hele bu zamanda inanmasi cok zor geliyor. Ancak asil sorun irk degil. Gordugum kadariyla eskiden yapilan asiri irkclik nedeniyle zenciler hep kotu egitim almislar ve alt gelir seviyesindeler. Kalabalik ailerlerde yetisen cocuklar, anne ve babalari hep cok calisamak zorunda oldugu icin evde kavga gurultu buyuyorlar. Ancak iyi egitim almis, anne ve babalarinin ilgisini gorenler hem basarili hemde cok kulturlu. Ben evimi bir zenciye kiraladim. Cok memnunum harika bir kadin. Umarim bu kultur ve egitim farki en kisa zamanda kapanir.

    YanıtlaSil