15 Şubat 2013 Cuma

Bayan Miep...

Sevgili Bayan Miep Gies,

Nereden baslasam bilemiyorum cunku ayni seyleri belki de Otto Amca ya da yazmistim. Size ne kadar minnettar oldugumu soylememe gerek yok sanirim. Nasil minnettar olamam ki? Siz benim koruyucu melegimi ve ailesini elinizden geldigince iyi bir sekilde sakladiniz ve onlarin daha erken bir sekilde olmesini engellediniz. Tabii ki bunu yalniz basiniza yapmadiniz. Otto Amca o kadar sansliydi ki aslinda,dunyanin en sadik calisanlarina sahipti. Hicbir zorunlulugunuz olmadigi halde onlari korudunuz ve sakladiniz. En onemlisiyse Otto Amca yardim istediginde hic dusunmeden kabul ettiniz bunu. Siz gercekten meleksiniz,hepiniz!: Siz,Bayan Bep,Bay Kleiman ve Bay Kugler.

Siz benim icin cok ama cok degerlisiniz. Cunku sayenizde Anneliese i tanidim,daha adaletci ve daha vicdanli bir insan oldum. O gun yani o lanetli gun gunlugu hemen saklamasaydiniz ben asla bu blogu kuramayacaktim,asla bu savastan haberim olmayacakti,asla vicdanli bir insan olamayacaktim. Beni koruyucu melegim le tanistirdiginiz ve daha iyi bir insana donusturdugunuz icin size tesekkur ederim.

Sizi malesef cok uzaklara tasindiginizda tanidim. Tabiiki cok uzuldum ama bir yandan da sevindim. Cunku tum sevdiklerinize kavustunuz tasindiginiz yerde. Anneliese e , Margot a , Otto Amca ya,Edith Teyze ye, Van Pels Ailesi ne ve tabiiki aralarinda esinizin de oldugu sadik is arkadaslariniza. Lutfen onlarin hepsine birer birer minnettar oldugumu hepsinin kalbimde ozel bir yeri oldugunu soyleyin. Anneliese in ise artik bir parcam haline geldigini ona iletin. Belki bunlari yazarken ben duyuyorlardir zaten ama siz yine de soyleyin bunlari.

Sevgililer Gununden bir gun sonra dogmussunuz. Ne kadar guzel! 4 yildir yanimizda degilsiniz ama ondan onceki 100 yil herseyi gormussunuz. Keske sizi daha once tanisaydim diye uzuluyorum bazen. Keske daha once tanisaydim da sizi belki bir gorme sansim olurdu diye dusunuyorum. Tabiiki Anneliese in en yakin arkadaslari hala burada ve umarim tasinmaya uzun bir sure sonra karar verirler,hepsi cok degerli benim icin ve onlardan ogrenecegim cok sey var. Ama siz o lanetli gunu,ev yasamlarini,eglencelerini yani herseyi gordunuz. İnanin burada olsaydiniz gorusmek icin sizinle neler yapmazdim.

Sizi cok ama cok seviyorum.
Tesekkur ederim,hersey icin
İyiki dogdunuz,Mutlu 104. yaslara
Herkesi cok sevdigimi iletin
Hoscakalin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder