28 Şubat 2013 Perşembe

Hosgeldin Ruzgar

Baslaiga bakinca size siir paylasacagimi falan sanmis olabilirsiniz. Ama hayir, ben size Ruzgar 'i yani bizim tanidigimiz eski Nil'i anlaticam.
Cogunuzun zaten Hurriyet te Ayse Arman in roportajindan haberiniz oldugunu biliyorum. Ama Ruzgar beni verdigi cevaplar ve ozgurlugune kavusma hikayesi ile o kadar etkiledi ki buraya da onun icin bir yazi yazmam gerektigini dusundum.

Ruzgar,26 yil once "Nil" olarak dunyaya geldi. 5-6 yaslarinda diger kiz cocuklarindan farkli oldugunu anlamaya basladi. Onun yasiti olan kucuk kizlar hep pembe elbiseler,barbie bebekler ve cicekli bocekli seyler dusunurken, o ayni kendi yasiti olan erkek cocuklari gibi seyler dusunuyordu: oyuncak arabalar,futbol... Ne zaman evcilik oynanacaksa hep baba olurdu o.
Cok iyi futbol oynardi ve mahallede hep erkek cocuklarla takilirdi. O zamana kadar bunun sadece hosuna gittigi icin oldugunu sanardi, ta ki 14 yasina kadar. Artik buyumustu ve ergenlik doneminde bir genc "kiz"di. Iste tam bu yasta kendisinin kiz degil tam bir erkek oldugunu anladi. Faketti ki kizlardan hoslaniyordu ama bir kadin bedeni icindeydi.

Bu sirada annesi onu 10 yasindayken ajansa kaydetmisti ve 15 yasindayken ilk reklam filminde oynamisti Nil. Bu reklam Molped reklamiydi ve bu reklam ona bir suru reklamda oynama sonrasinda da ilk defa bir dizide oynama sanslarini kazandirdi. Daha sonra onu birsuru dizide gorduk.

Liseye gidiyordu ama bu onun icin biraz iskence gibiydi. Kendi deyimiyle "gizli liste" ye uymak zorundaydi ki kimse onun hissettiklerinden suphelenmesin. Diger kizlar gibi etek giymek zorundaydi,onu en cok rahatsiz eden seylerdendi bu. Ama kiz gibi gorunmeliydi.


Cok guzel bir kizdi. Bu is te onu rahatsiz eden birseydi. Cunku guzel olunca erkekler ona asiliyor,hoslaniyor ve ona asik oluyordu.

Uzun bir sure boyunca hissettiklerini kimseye anlatmadi,hep icinde sakladi. Basarili bir oyuncuydu. Sanki bir kadinin rolunu oynayan erkek gibiydi ama rolden cok sikilmisti. Yine kendi deyimiyle sanki bir hapishanede gibiydi ve bir an once o parmakliklarin ardina gecip ozgurlugune kavusmak istiyordu. Yani artik bir an once erkek olmak istiyordu.

21 yasina geldiginde artik birine hissettiklerini anlatmanin zamaninin geldigini farketti ve annesine gitti. O escinsel degildi,sadece icinde bir erkek ruhu vardi. Ailesi de ona hep destek oldu bu konuda. Ama tabiiki alisildik bir durum olmadigindan biraz zorlandiklari da oldu.

25 yaslarindayken yasadigi psikolojik sorunlar artik onun bu kadin bedenine katlanamayacaginin bir gostergesiydi. Artik ozgurlugune kavusmanin ve ozune donmenin zamaniydi onu icin. Oyunculugu cok seviyordu ama hep bir kadini canlandirmasi onu ozunden uzaklastiriyordu. En sonunda erkek bedenine gecmek icin ilk adimi atti. İlk basta psikologa gidip neler hissettigini anlatmasi gerekiyordu. Daha sonra doktor gozetiminde hormon almaya basladi ve yavas yavas erkek bedenine girmeye basladi. En sonunda ise ameliyata girip tam bir erkek oldu.
En sonunda mutluydu,en sonunda o 26 yillik yalnizligi gitmisti yani en sonunda hapishaneden cikip evine donmustu.
Artik Nil olmustu ve Ruzgar onun yerine dogmustu. Hani reenkarnasyon bardir ya, ruhun olmez ve beden oldukten sonra baska bir bedende sifirdan baslar. İste ayni ona benzettim ben bu olayi. Ayni ruhtu yine ama baska bir vucutta ve sifirdan baslamis bir zamanda.

Ruzgar icin bir suru sey soylendi. Bazilari askere gidip gitmeyecegini,bazilari sevgilisi olup olmayacagini,bazilari da soyadini degistirip degistirmeyecegini dusunuyorlar. Bence bu sorulari onlar degil de Ruzgar in dusunmesi ve eger kendi isterse Turkiye ye duyurmasi gerekir.

Bazilari ise acimasiz elestiriyorlar ki bu insanlar genellikle homofobik veya aptal oluyor. Onlara sunu soylemek istiyorum: Ruzgar kendisinin escinsel olmadigini zaten soylemis,olsa bile kimsenin onun hakkinda boyle konusmaya hakki yok. Ayrica Ruzgar in cinsiyet degistirmesi sizi neden bu kadar rahatsiz ediyor da onu olumle tehdit ediyorsunuz? " Benim hayatım, benim seçimim, benim cinsel organım… Kimseyi ilgilendirmez. Kimseye laf düşmez. Böyle düşünüyorum." demis Ruzgar. Iyi de demis!

Bir yandan da ona destek yagiyor. Ben de destekliyorum onu. Onun hep arkasindayim!

Ben onun ozgurlugune kavusmak icin ve dikkatleri uzerine cekmmemek icin harcadigi emeklere hayran kaldim. O gercekten cok ama cok ozel bir insan. Nil i tekevizyonda cok guzel bir kiz olarak tanimis ve hayran kalmistik ama bu Ruzgar a da ilk goruste hayran olduk. Cunku cok cesur ve cok rahatti.
Ruzgar a yeni hayatina hosgeldin diyor ve ona basarilar diliyorum. Umarim cok mutlu olursun,olacagini biliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder