17 Ocak 2012 Salı

Koruyucu meleğim,en yakın arkadaşım:Anne

Geçen sene okulda derste yapacak birşey bulamayınca edebiyatçı kitaplar getirdi. Canım çok istemese bile okumak rastgele bir kitap aldım ve aldığım kitabın üzerinde bana masum masum gülümseyen kıza baktım. Kitap Anne Frank'in Hatıra Defteri'ydi. Kitabın özetine baktığımda zaten beni çoktan büyülemişti kitap. O 13 yaşındaki kızcağız ona ve YAhudilere zor durumlar yaşatan Hitler ve Nazi ler için birkez olsun olumsuz bir tanımlamada bulunmamıştı. İki yıl boyunca minicik bir sığınakta o kadar fazla insanla yaşamaya çalışırken bile kendini şımarık gibi hissetmiş çünkü arkadaşları ve milyonlarca masum insan toplama kamplarınca ölürken onun burada güvende olmasının haksızlık olduğunu düşünmüştür. Anne o minik sığınaktaki iki yıllık yaşamını 13.yaş gününde aldığı hatıra defterine yazmış ve neler yaşadıklarını öldükten sonra bile olsa tüm dünyaya anlatmayı başarmıştır. Anne günlüğüne ileride yazar olmak istediğini yazmıştır,olmuştur da ama malesef kızcağızın bundan haberi olmamıştır.Ders bitince edebiyatçı kitabını geri aldı ve bende okuyamadım. Ama bu kitabı bulmaya kararlıydım. Neyse, daha sonra bütün yazımı bu kitabı bulmak için harcadım ama buna değdi. Anne ergenlikte yaşadıklarını,insanlarla ilişkilerini öyle güzel anlatmıştı ki onu kendime yakın hissettim ve sanki aslında benim yanımda durduğunu düşünmeye başladım. Hiç tanımadığım benden yaşça büyük olan ve yaşamayan bir arkadaşım vardı sanki...bir haksızlık yüzünden canından olmuştu. Yazdıklarından o kadar etkilenmiştim ki onun koruyucu meleğim olduğuna inanmaya başladım. AnneLiese Marie Frank....yani en yakın arkadaşım ve koruyucu meleğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder