12 Temmuz 2012 Perşembe

Dusunce ozgurlugu ile dava mi?

Az once sildigim yaziyi inanin kendi istegimle silmedim.Beni dusunen ailem deminki yazinin davalik oldugunu ve hakaret icerdigi icin silmem gerektigini soyledi. Bu yuzden istemeyerek te olsa yazimi sildim. Ancak bu yazi bir dusunce yazisiydi ve ailem demin bana dava acilabilecegini soyleyerek beni korkutmaya calisti. Ailemi cok seviyorum ama deminki yaziyi silmemin benim dusunce ozgurlugumu kisitladigini soylemeden gecemeyecegim. Ayrica madem dusunce ozgurlugumuz var bu ozgurlugumuzu kullanmamiz ve gereken durumlarda dusuncemizi soylememiz gerekir. Sadece bir blog yazisinda dusuncelerimi paylastigim icin dava edileceksem tutuklayin beni! Beni diger tum, insanlar hakkinda dusuncelerini yazan yazarlar adina tutuklayin! En azindan sadece bir tanesi tutuklanmis olur. Bir senedir demin yazdigim kisilerin suratina sildigim cumleleri soylemeye calisiyordum ve yuz yuze gelemedigimiz icin soyleyemiyordum. Ben de icimi dokmek icin bu yazilari bloguma yazmaya ve icimi dokmeye karar verdim. Bu bir gunluk blog ve istedigim her seyi yazabilirim. Ancak gunlugum gibi de tuttugum bloguma dava acilacaksa bu diger butun gunluk blogcularin da basina bela olur. İnsanlarin dusunce ozgurlugu yuzunden mahkemelik olmasi demek zaten dusunce ozgurlugu yok demek degil midir?bir daha dusunun lutfen!

9 yorum:

  1. başkalarının haklarına girdiğin yerde senin hakkın biter bu yüzden hakaret yasal değildir. düşüncelerini sevmiyorum bu bu davranışından dolayı biçiminde ifade edebilirsin ama hakaret dolu sözcüklerle diğer taraf haklı olur :)

    YanıtlaSil
  2. Kime yazıldığı belli olmadığı sürece isim verilmediği sürece yani "ispatlanamayacak" bir şekilde düşüncelerini belirttiğin sürece düşüncelerini kimse kısıtlayamaz. Zaten kısıtlayan insanlardan korktuğun zaman bir süre sonra senin düşüncelerin sen olmaktan çıkar. "Elalem ne der" sorusu duvarları en yüksek hapisanedir. Ben derim ki sen içini dök rahatça yaz ama isim verme sadece duygularını belirt. Bu kadarı tabii ki senin hakkın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hande cim valla tesekkir ederim :) tam anlatmak istedigim seyi soyledin;)

      Sil
  3. Acaba, 64 sayisi da bana dava acar mi:)))

    Bu arada sildim dedigin yaziyi deli gibi merak ettim:) Kimin neyin hakkindaydi?Ay bi ipucu ver ayy:)

    YanıtlaSil
  4. Hayatimi mahvetmeye calisan beni asagi dogru ceken kotu insanlarla ilgiliydi ince bellicim;)

    YanıtlaSil
  5. heeeee...tamam o zaman.
    isyerinden birileri galiba:)))

    YanıtlaSil
  6. Keske oyle olsa ama bebeklik arkadasim.

    YanıtlaSil
  7. blogundan haberi var mi? Haberi yoksa, saydir gitsin:)

    YanıtlaSil