10 Şubat 2012 Cuma

Etyemez hayat!

Bu aralar Vejeteryanlık ve organik bsslenmeye çok meraklıyım. Çikolata dışında hiçbir kötü alışkanlığım yok. Bir de dondurma,fıstık ezmesi(nutella dan daha güzel ) damla sakızına hastayımdır ama onlar da zaten çok zararlı değiller öyle. Bu şeyleri ne kadar az yemeye çalışsam bile eve çok kaliteli bir çikolata girdimi tıkınıp duruyorum ve sonra enerji patlaması yaşıyorum! Birkaç hafta önce fıstık ezmesini bırakmayı başardım. Eğer bırakmasaydım şuana 60 kilo olmuştum. Zaten evde tek ben yiyordum. Neyse, bu aralar çok şeker ve çikolata yedim ve acayip kaşınıyorum;D Doğumgünüme kadar bu fazlalıkları atmam gerek.Bunun için denemediğim şey kalmadı ve en sonunda vejeteryanlığı denemeye karar verdim. Pekala! artık karar kesin! Haftaya pazara kadar vejeteryan olacağım. Peki bu vejeteryanlığın çeşitleri nelerdir?Gelin bir göz atalım

Halk arasında sadece et yememek şeklinde düşünülen vejeteryan beslenmenin 7 ayrı türü mevcuttur:

1 - Veganlar

Katı vejeteryan olarak da nitelenen bu grup, hayvanlardan elde edilen tüm gıda ve ürünleri kullanmayı reddederler. Buna süt, yumurta, bal ve jelatin gibi gıdalar da dahildir. Veganlar genellikle deri, yün, ipek gibi hayvansal ürünleri de kullanmazlar. Bu kişiler, insanların kendi zevk veya ihtiyaçları için hayvanların kullanılması fikrine karşıdırlar.

2 - Lakto - Ovo Vejeteryanlar

Hiç bir hayvan etini yemezler, ancak yumurta ve süt ürünlerini tüketirler. Kuzey Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, vejeteryanların %90-95'i bu gruba girmektedir (Lakto: süt, ovo: yumurta anlamındadır.)

3 - Lakto Vejeteryanlar

Hayvan etini yemedikleri gibi, potansiyel bir hayata son veriyor olma kaygısıyla yumurta tüketmekten de kaçınırlar. Süt ve süt ürünlerine yasak yoktur.

4 - Ovo Vejeteryanlar

Et, balık, süt ürünleri yemezler. Yumurta içeren vegan beslenmedir.

5 - Meyve İle Beslenenler (Fruitarianlar)

Sadece botanik olarak meyve grubuna giren sebze ve meyvelerle beslenirler. Tüketilerek tohumlarını yayan bitkileri kullanırlar.

6 - Yarı Vejeteryanlar

Sadece kırmızı et yemezler.

7 - Semi Vejeteryanlık

Sadece büyükbaş hayvanları, kırmızı eti yemezler; nadir olarak beyaz et tüketebilirler. Bazı balık (peskovejeteryan) ve kümes hayvanları yiyen vejeteryanlara da (pollovejeteryan) rastlanabilir.

Bu bilgilerden öğrendiklerimle lakto-ovo beslenmeye karar verdim. Semi de olabilirdim ama balıklara ve tavuklara haksızlık etmiş olurum :D ancak etsever bir ailem olduğu için bunu nasıl yapabilirim bilmiyorum...heralde et olunca midem bulanıyor,hastayım vesaire vesaire... Böyle dersem inanırlarmı?

Bu karardan sonra bana tek gereken bir ilham perisi! Bunun için en meşhur vejeteryanları aradım. (saol wikipedia!)



Albert Einstein
Aldous Huxley
Bill Clinton
Bob Dylan
Bob Marley
Benjamin Franklin
Brigitte Bardot
Franz Kafka
George Bernard Shaw
Jiddu Krishnamurti
J. D. Salinger
Joan Baez
John Lennon
Leo Tolstoy
Leonard Cohen
Leonardo da Vinci
Mark Twain
Meir Dagan
Mohandas Karamçand Gandi
Nikola Tesla
Natalie Portman
Paul McCartney
Penélope Cruz
Sarah Silverman
Steve Jobs
Sting
Tzipi Livni


Çok ilginç ama neredeyse tüm ilham aldığım insanlar bu listede ! işte benim davori vejeteryanlarım

1- Mohandas Karamçand Gandhi
2-Albert Einstein
3-John Lennon
4-Paul McCartney
5-Bob Marley
6-J.D. Salinger
7-Brigitte Bardot
8-Steve Jobs
9-Penelope Cruz
10-Natalie Portman

Yarından itibaren pazara kadar hergün buraya ne yediğimi yazacağım. Şimdiden bana şans dileyin ;)

Shanti shanti !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder