25 Ağustos 2012 Cumartesi

Adalet ve Hukuk?!

Simdi buyuk ihtimalle hangi konuya deginecegimi biliyorsunuzdur. Eger bilmiyorsaniz size birkac sozcukle ipucu vereyim: Norvec,nazi,cani ve 77 masum insan.

Evet! Gecen seneki su Norvec suikastinden bahsediyorum size. Gecen sene pis bir nazinin cikip 77 masum insanin yasama hakkini almasindan bahsediyorum da diyebilirim. Bazilariniz suan " Ah! Evet oyle bir seyler olmustu ne oldu sonra o herife?" diye soruyorsunuzdur. Ne mi oldu? Aptal hukuk sisteminin gelisi guzel verdigi kararlarla baskalarinin-ki bu baskalari dedigim 77 kisi yani ciddi bir rakam-yasama hakkini alan adam(arasinda 16 yasinda bir Turk kizi da vardi.) sadece 21 yil hapis cezasina carptirildi!
Bu haberi okudugum anda resmen herife kufur etmeye basladim! Aslinda ona degil 21 yil hapis cezasi veren kisilere kufur etmem gerekirdi.

Aslinda neden bu kadar sasirdigima sasirdim daha sonradan. Cunku hukuk dedikleri sey aslinda o kadar da adaletli degil. Ornek verecek olursam uzun zaman once ulkemizde Z.U. adli bir kadin ortada hicbir neden yokken hayatinda ilk defa gordugu bir adami oldurmustu ve sadece para cezasi vermis ve kurtulmustu. Bu ne ya? Sanki trafik cezasi aldi. Bu degil de benim en cok sasirdigim sey Amerika da dolandiricilik yapan bir is adami 110 yil hapis cezasi ( ki adam elli kusur yasinda) alirken Norvec te 77 kisiyi olduren bir cani sadece 21 yil hapis cezasi aliyor. Bundan iki sonuc cikartabiliyoruz: Birincisi Norveclilerin sinir bozucu bir medeniyete sahip olduklari ve ikincisi hukuk kurallarinin anormal adaletsiz davrandigi!

Birinci sonucta "neden ki? Medeniyet guzeldir. " diyebilirsiniz bana.
Tamam, medeniyet iyidir ama kararinda iyidir. Norveclilerin medeniyet dedigi ise tam bir sacmaliktir! Cunku 77 kisiyi olduren bir adama normalde omur boyu hapis cezasi vermeleri gerekirken 21 yil hapis cezasi vermek sacmaliktan baska birsey degildir. Ayrica olenlerden biri de Kraliyet Ailesinin bir uyesiydi. İdama normalde karsiyimdir ama boyle bir durumda bu adama ya idam en hafifte omur boyu hapis cezasi verilmesi gerekliydi.

Bir ara hukuk okumak istiyordum ama dunyada Hukuk Kurallari adalet bulundurmadigi olmadigi surece okumayi dusunmuyorum ve kimseye de onermiyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder